Thursday, March 19, 2009

DAH JUMPA HARRIMAU KE!!!

harimau talk:harimau dah mula makan manusia kerana makanan dihutan berkurangan.


jaga kamu manusia



Orang tua kata kalau selalu masuk hutan satu hari jumpa harimau.Inilah apa yang berlaku dalam kemelut politik sekarang...biasa saja kuasa dan hadiah tak bolih dipisahkan..tapi bolih dikurangkan.
Orang muda kata kuasa itu wang dan wang itu kuasa.Patut lah semua nak cari kuasa dan menggunakan wang utk carinya.Yang menjadi maklumatnya orang malaysia sekarang ada yang dah jadi kaya raya(ada perniagaan import/export kut) hingga membolihkan membeli kuasa.Kalau setakat gaji dan elaun ...hanya cukup beri wang kpd anak isteri saja....tapi kalau gaya hidup yg stylo memang tak cukup...kadang2 ada pelihara ayam lagi.Ayam2 dikota tak makan dedak...ayam2 ni semua makan duit.

Memang sah juga ejen2 digunakan dlm politik hadiah...bukan senang nak buktikan...tapi mungkin yg dipakai ini double ejen...ejen2 pun nak cari wang lebih juga...apa salahnya kalau jadi tripple ejen pun.

Dah sampai masa MR. BOND 007...Dipanggil utk tangkap ejen2 ini.Ejen2 manusia memang tak bolih harap kalau melibatkan wang.....saya cadangkan lebih selamat guna perkhidmatan toyol saja.


Kita jangan risau sangat...perkara biasa saja dinegara2 membangun.Ia sementara saja hingga kita mencapai taraf negara maju.Ia akan berakhir sendirinya...Tapi kita mestilah kerja kuat utk kearah itu.Pada masa itu kita pun hara kiri juga utk menebus malu dan masa itu maruah diri menjadi lebih penting drp segalanya....minum kopi o cecawan dan nasi lemak sebunkus ..dah ok....jom kita p kerja....nun anak2 nak makan apa....

Bawa bertenang lah .Betul.... wang yang bayak bolih beli kebahgian tapi kadang2 membawa keaiban juga.Kadang2 keadilan(bukan PKR) itu muncul juga sekali sekala.Wang yang sikit pun bahagia juga...maruah diri terjaga juga.Janganlah kira duit saja.

KITA SAMA2 BERDOA AGAR GEJALA NEGETIF INI BERKURANGAN...DAN MALAYSIA LEBIH AMAN DAN SELESA....UTK KITA MENCARI REZKI...ORG. BIASA.

KITA BOLIH!!!! inshALLAH...tak pa.

No comments:

Post a Comment