Tuesday, March 17, 2009

KENDURI KENDURI MALAYSIA

Khenduri talk:orang jemput kenduri kenala pi...hulur sikit...dua tiga ringgit pun tak pa...jangan kedekut sangat...kalau tokoh2 tu spt menteri 2 tu hulur la 50 RM. ke..



mangsa

Saya baru balik makan khenduri...khendurinya ok...macam2 ada...orang pencen pun ada...kesian tengok dia, dh berkedut semuanya..makan pun nampak macam lahap juga.Saya tanya brapa lama dah pencen dia tak jawab....dia dok cerita legacy zaman dia masih berkhidmat...biasalah org pencen memang perangai mcm tu.Yg. sedih juga bila dengar dia merungut selama dia bersara jarang dia terima undangan.

mangsa

Tuan kenduri kawan baik juga...dia pun merungut juga...blanja kenduri hampir puluhan ribu...saya pun tau dia pun org biasa saja...mungkin hutang sana sini..tapi kenduri kena buat juga.Hulur2 lah setakat kemampuan..tak elok tangan kosong saja.Walaupun khenduri.... tuan khenduri berharap juga.Ada kawan saya dia sedekah RM150...ha puas hati.Kalau saya kenduri nanti siap dia...


Pengantin dh pergi bulan madu...tuan kenduri dok tongkat dagu.TAPI DALAM HATINYA TETAP BAHAGIA.

No comments:

Post a Comment