Sunday, March 1, 2009

SALAM UNTUK TOK WAN

1.Dua loving couple yang telah lama bersara...sudah melewati umur tujuh puluhan...sedang berehat diverendah rumah...menghabiskan sisa2 hidup mereka. Semasa mereka masih bekerja masing2 sibuk dan jarang2 ada kesempatan begini.

2.Suami break the silence dan memandang kearah isterinya yg kelihatan sangat tua lalu secara gurauan bertanya"darling bolih aku bertanya satu perkara...selama ini aku tak pernah berkesempatan dan hampir lupa".

3."Ok lah bang apa itu...apakah perkara yg lama terpendam itu".Dalam hatinya terasa sangat ingin tahu.

4."Aku hanya ingin bertanya...selama kita berkahwin ni adakah kamu pernah berlaku curang pada ku" sambil memandang kearah isteri tua itu dgn penuh mesra.

5.Isteri tua itu berasa masa terhenti seketika...keindahan petang itu menjadi hening.

6."Apa merepek org tua ni"suara isteri tua itu terlepas sepontan.


7."Tak pa la....kita sudah tua".pujuk sisuami.

8."Seingat aku adalah tiga kali kut."Sisuami cepat2 bertanya."Kali pertama tu bila?"

9."Abang ingat dak masa rumah kita kena lelong...kita amat tertekan masa itu..kita amat susah masa tu...dan aku pergi berjumpa dgn pegawai bank minta tolong...dan lepas tu lelong di tarik balik."

10."Oo macam tu...tak pa lah...sayang telah membantu abang menyelamatkan rumah kita...kalau tidak entah dimana kita tinggal sekarang."..."Kedua kalinya bila pula." Tak sabar hendak tahu.

11."Kali keduanya...abang ingat dak semasa abang masuk hospital cek sakit jantung dan dr. mengesahkan abang perlu buat bypass dgn. segera dan kita memerlukan perbelanjaan yg. banyak sedangkan kita tidak mampu.Semasa itu pun sangat buntu dan tidak ada jln. lain.Saya merayu pertongan dr. itu....dan abang berjaya menjalani pembedahan itu tanpa bayaran satu sen pun"

12."Thank you my darling...yau save my life."Dan kali ketiganya bila pula.

13."You remember when you are running for president of the club....abang kekurangan 150 undi at last you won the president."

14.Orang tua itu diam.....bangun dan jalan masuk kedalam rumah'

1 comment:

  1. Not bad for your first post. Way to go Dad !

    http://theaminos.blogspot.com

    ReplyDelete